Vad skall jag göra om jag inte får den uppgradering jag betalat för?

Om du betalat för en Family Tree Builder uppgradering eller ett släktplatsabonnemang och inte är säker på om uppgraderingen kom i kraft, kontrollera följande:

1. Är du inloggad som släktplatsansvarig på den släktplats du uppgraderade? Du måste vara inloggad så att vi kan känna igen dig som Premium medlem.

2. Har Family Tree Builder registrerats på den email adress som är anslutet till ditt Premium konto? Du kan kontrollera detta genom att öppna Family Tree Builder och klicka på ‘Synkronisera (publicering)’ menyn i den övre menyraden och välja ‘Mina släktplatser’. Om du vill byta din registrering i Family Tree Builder, klicka på 'Logga in som en annan medlem' i 'Mina släktplatser' fönstret.

3. Kontrollerade du att det var den rätta släktplatsen? Om uppgraderingen var framgångsrik kan du se det i 'Släktplatsinställningar' > 'Släktplatskonto' menyn på din släktplats. Logga in till din släktplats, flytta musen över ditt namn i högra övre hörnet av displayen och välj 'Släktplatsinställningar'. Om du har mer än en släktplats, kontrollera vilken av dem du har uppgraderat.

4. Uppgraderade någon annans släktplats av misstag? Du bör alltid kontrollera vilken släktplats du håller på att uppgradera innan du betalar någonting, men hej, saker händer och ibland uppgraderas fel släktplats. Kontrollera verifikationsemailet du har fått av oss, som innehåller namnet på den släktplats du just uppgraderat eller kontrollera på din släktplats, genom att placera musen på ditt eget namn i övre högra hörnet i displayen och sedan klicka på ‘Mina inköp’.

Om det har gått snett, kontakta vår Customers Support Service och vi hjälper dig att flytta uppgraderingen.

5. Fick du ett kvitto? Om du checkat all punkter ovan och ändå inte fått din uppgradering, skriv till vår Customers Support Service. Vi ber dig skicka oss ditt recept och snart vi fått det uppgraderar vi dig omgående. Observera att om du inte fått kvitto har du antagligen inte fakturerats. I varje fall, det är alltid en bra idé att skicka ditt recept så att vi kan applicera din uppgradering omedelbart.