Kan jag tilldela på nytt ett DNA-kit som kommer från en annan DNA-leverantör?

Om du har laddat upp en DNA-fil till MyHeritage som härrör sig från en annan DNA-leverantör än MyHeritage DNA (sådana som AncestryDNA, 23andMe eller FamilyTreeDNA) till profilen av fel individ, har du möjligheten tilldela den på nytt till någon annan i ditt släktträd.
 
För att göra det följ följande instruktioner: 
 
1. Logga in till din släktplats.
 
2. Sväva med din mus ovanför ‘DNA’-fliken och klicka på ‘Hantera DNA-kit’:
 

3. Du kommer att se alla de DNA-filer du har laddat upp och/eller de du har köpt via MyHeritage DNA.

4. Till höger om varje kit som listats, klicka på punkterna  för att se de olika alternativen, klicka sedan på ‘Tilldela på nytt’:

5. I fönstret som kommer upp, skriv in namnet på den individ till vilken du vill tilldela DNA-kit till:

6. Välj rätt individ bland de förslag som kommer upp.
 
7. Försäkra dig om du har fått tillstånd av den person du får administrera hans/hennes DNA-data, kryssa sedan för boxen.
 
8. Klicka ‘Spara’.
 
Det var allt! DNA-filen har nu tilldelats denna person.